Lustrumsymposium SANO 30/11/19

Het programma is bekend! We nodigen alle donateurs en andere geïnteresseerden van harte uit voor het symposium ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van SANO: Verleden, heden en toekomst van SANO.

Zaterdag, 30 november 2019, 15.30-17.30
Koninklijk Instituut voor de Tropen,
Mauritskade 63, Amsterdam

In 1969, 50 jaar geleden, werd de SANO opgericht door KNMG en NVTG.
Artsen, die naar de tropen gingen om daar te helpen in de gezondheidszorg, werden financieel ondersteund. Zonder die financiële hulp was het vaak niet mogelijk geweest. Nu, 50 jaar later in 2019, is er nog steeds een noodzaak om artsen te ondersteunen, die onder vaak moeilijke omstandigheden hun werk moeten uitoefenen.
In een twee uur durend symposium willen we verleden, heden en toekomst van de AIGT-en dus SANO- de revue laten passeren.

15.30. Opening symposium, door voorzitter SANO, Wim Heres
15.40. 1e medeoprichter KNMG: voorzitter René Heman
15.50. 2e medeoprichter NVTG: voorzitter Joop Raams
16.00. Ervaringen AIGT SANO- begunstigde: Irene de Vries
16.15. Ervaringen AIGT SANO-begunstigde: Daan Kremer
16.30. Beleid van minister in relatie tot medische ontwikkelingssamenwerking en AIGT in het bijzonder: afgevaardigde van minister Kaag
16.50. Discussie met de zaal aan de hand van stellingen. Discussieleider: Remko Schats, bestuurslid
17.20. Samenvatting van de discussie en slotopmerkingen.
17.30. Einde Symposium SANO, uitnodiging voor aangeklede borrel.

SANO bestaat dankzij donaties, legaten en erfstellingen. Het bestuur wil zo weinig mogelijk geld aan de bekende strijkstok laten. Het symposium is de eenmalige uitzondering. Om de kosten te beperken vragen wij u -volledig vrijwillig- een eenmalige donatie van bv 20 euro. U kunt dit doen door middel van een bankoverschrijving (NL36ABNA0622389645 t.n.v. SANO) of door gebruik te maken van de donatieknop rechtsboven aan deze site.

Tot 30 november!